Friday 18 November 2016

how i meet him



Assalamualaikum everybody. its been so long iols x update blog ni. since 2014 maybe. dengan lupa passwordnye. hahaha. sakai betul. okay. so, what i want to share untuk entry kalini is about how i meet my hubby and my new life as a wife. guys! as a wife guyss..!! omg! seriously tak sangka percintaan kami akhirnya ke jinjang pelamin.

cerita cinta ini bermula sejak aku habis sekolah menengah tahun 2011. so, sementara nak tunggu result SPM, mama hantar aku pergi kerja dekat tempat kawan dia. tempat buat costume. Disitulah aku kenal dengan suami aku ni. Dia ni anak angkat boss aku, nak dipendekkan cerita. one day, dia balik dari shooting. semua org kat tempat kerja tu everybody was like "hey! Faiz dah balik!" hey faiz itu. hey faiz ini. aku ni je yg mcm krik krik. dalam hati aku bermonolog, siapa dia ni? semua orang sambut kedatangan dia. macam celebrity semua excited dia balik. what the? itulah first time aku nampak muka suami aku ni. So, actually masa aku start kerja situ, sepanjang aku kerja situ its about a week jugak lah kot, Faiz ni x de. Dia pergi shooting. so, kat situ aku kawan dengan kakak-kakak praktikal, dengan PA boss, dengan anak boss, suami boss. macam tu jelah. then bila dia dah balik, aku pun tanyalah kakak praktikal ni, tu siapa? dia kata anak angkat boss, Faiz. aku pun ooh jelah. tapi masa tu dia kan jadi perhatian, jadi langsung dia x tertarik nak kenal ke apa ke dengan aku. so, aku ni pun agak ramah sikit, masa tu aku suka makan sweet guava tau. aku pun offer lah dia. Dia amik je. tak pandang pun muka aku, or like awak ni sape ke or what ever lah. dah la masa tu zaman blackberry, dia duduk atas kerusi dengan kaki atas machine pastu main fon bb. oh gosh! first expression aku untuk dia, kerek. sangat kerek. and then the next day aku dtg, dia cakap hai. disebabkan dia kerek semalam, aku palau je dia. aku masuk and bagi salam.

since that, everyday dia macam nak tackle aku. but actually, lelaki kan. aku tak rasa dia nak tackle. cuma dia saje kacau2. dia duduk kat machine dia, and tenung aku. mcm angau pun ade. and of course lah kita ni as a girl, suka. tapi aku ni jual mahal orangnya. kebetulan single pulak masa tu. so, zaman tu sangat galak lah bermain-main cinta.

Masa tu project pasal The Musical Upin & Ipin kat IB. so, everyday kitorg semua pergi IB. jadi wardrobe. and because of that, dia lah yang hantar aku balik rumah everyday lepas habis show. masa otw balik tu, hampir tiap harilah cakap pasal cinta. Hahahaa. tapi sayang, aku lebih tertarik dengan talent yang jadi mentadak untuk theatre Upin Ipin tu. sejak itu, hubungan aku dan Faiz tidak semekar sangat. sebab aku couple dengan si mentadak tu. Tapi...

Hari terakhir untuk show tu, boss bagi semua wardrobe crew bunga tau. aku pun amik satu bunga untuk bagi kat mentadak tu. tapi masa tu, ramai org, crowded. aku cuma jumpa adik dia je, adik dia kata biar dia tolong bagi kan. masa aku nak balik tu, aku nampak his scandle yang pegang bunga tu. how dare?! ... and nak di pendekkan cerita, hubungan kami x lama. sebab aku ni bukan jenis social keluar2. jumpa pun tidak pernah sejak habis show tuari. dia pun x contact2 aku, so aku anggap hubungan aku dengan dia mati ditelan masa.

Alhamdulillah, aku dapat tawaran sambung belajar kat UiTM Perak. Jauh. Aku tak pernah jauh2 macam ni. dah la x de kawan. hari2 tidur ngadap dinding, nangis. kawan aku masa tu, Faiz jelah. hari2 message dia, call dia. one day habis minggu suai kenal, dia datang jumpa aku. pastu dia bawak aku pergi penang sebab ade wedding kawan dia. and adelah a few times dia hantar aku balik dari cuti sem. Tapi masa tu aku macam gunakan dia je. serious. dia sebok tunggu aku. tapi aku cakap jangan tunggu. aku ni susah sikit kalau cinta jarak jauh ni. dengan ramai kawan lakinye, untuk setia, its really hard for me. sebab tu aku tak nak amik risiko.

One day, aku gaduh dengan boyfriend aku kat UiTM. aku sedih sangat masa tu. romate aku x de. lonely. Miss lonely. titibe aku terfikir Faiz. nangis2 aku call dia, tapi aku tak cakap lah yang aku gaduh dengan boyfriend. aku diam je. borak pasal lain. and bila aku bawak cerita ni, dia pun cakap act dia pun ade masalah. and i came for him on the right time. tulah, kalau tuhan tu kata jodoh, chemistry memang kuat.

Akhirnya, tamat sudah 5 sem aku dekat sana. and aku datang balik kerja dengan boss lama aku tu. and meet him again. tapi aku ni jenis berdebar shaking bila nak jumpa dengan org yg aku ade perasaan kepadanya. tak keruan bila aku tgh buat kerja, tak boleh focus. im really cannot handle it. tapi dia kan aku tengok, bila buat kerja je memang focus habis. aku lalu sebelah ke, even aku cakap dengan dia ke, memang dia buat palau. Tapi masa ni, aku tengah couple dengan orang lain. hmm..

Faiz selalu tanya, aku ade boyfriend ke? kalau ade cakap jelah. dia okay. that time kitorang tgah shooting film Interchange. memang berkepit je. pergi set sama2, kemana2 bersama. and one day aku gaduh dengan boyfriend aku. tapi aku diam jelah. aku x cakap kat sape2.

Peristiwa 30 March pun terjadi. its about aku confess dengan Faiz yang aku sebenarnya suka dia. tapi aku dah ade boyfriend. He's really open-minded tabah macam mana entah, his reaction was like really cool, and he said tht "takpelah, Faiz jadi KIV." noo! i do love you too. how could dia jadi KIV? falling in love with two men in the same time. i am really Tamak Halobe people. and aku decide untuk tinggalkan boyfriend aku dan hidup bersama Faiz. Start dari haritu, hubungan aku dan dia menjadi serious. Kerja keras kumpul duit untuk kahwin!

Planningnya bila the confession day jatuh pada 30/3/15, so we guess nak kawin pun 30/3. tapi perancangan Allah itu lebih tepat dan sempurna. 12/3/2016 adalah tarikh nikahnya kami. 4 tahun dia tunggu aku, and i realize that he is actually have someone too. which is same situation like me, he got a girlfriend and at the same time he have me. sounds like aku ni macam perampas hubungan orang kan, tapi itulah....jodoh.

Aku bersyukur sangat sebab segalanya dipermudahkan. Job demi job ade. biaselah kan, freelance ni susah sikit. ade rezeki, ade. takde rezeki, kena cari alternative lain. Alhamdulillah, masa aku sibuk buat projek citrawarna 2015, aku dapat offer kerja kat Pinewood, Johor. Faiz pun sama although lain department. Gaji pun lumayan.

Dia jumpa family aku, we discuss, and set the date. everything is flowing smooth and naturally.

Alhamdulillah, sekali lafaz, aku menjadi isteri Faiz..